Aanmelding en werkwijze

Monthly budget with calculator and hand holding pen

Monthly budget with calculator and hand holding pen

Aanmelden kan telefonisch of per email. Na uw aanmelding nemen wij telefonisch contact met u op om de werkwijze van Saldo in de Plus toe te lichten. De voorwaarden van budgetbeheer en beschermingsbewind worden uitgelegd. Vervolgens wordt besproken wat er nodig is om budgetbeheer of beschermingsbewind op te starten. Hier vindt u een digitaal aanvraagformulier. Dit formulier kunt u online invullen en opsturen naar Saldo in de Plus.

Na ontvangst van alle benodigde stukken nemen wij contact met u op om een intakegesprek te plannen. In dit gesprek bespreken we het budgetplan en beantwoorden wij al uw vragen. Het intakegesprek wordt afgesloten met de ondertekening van de overeenkomst tot budgetbeheer of de ondertekening van het verzoekschrift beschermingsbewind.

TARIEVEN

Budgetbeheer:

eenmalige intake € 160,00 maandelijks € 59,50

Beschermingsbewind*:

Voor de tarieven verwijzen wij u naar de site van de branchevereniging:

www.bpbi.nl/files/files/Tarieven%20per%201-10-2016.pdf

Deze tarieven gelden tevens voor jaar 2017.

De kosten hangen af van uw situatie. Saldo in de Plus valt onder de categorie “Professioneel bewindvoerder”. Indien u niet zeker weet in welke categorie u valt kunt u het beste contact met ons opnemen.

*Voor deze kosten is het onder voorwaarden mogelijk om bijzondere bijstand aan te vragen. De regeling voor bijzondere bijstand verschilt per gemeente. Saldo in de Plus adviseert u bij het aanvragen van bijzondere bijstand. De bedragen zijn inclusief BTW en gelden voor het jaar 2017.